• VŮNĚ
    • KOSMETIKA
      • Líčení
      • Péče a tělo
    • INSPIRACE
    • O NÁS
      • Jak nakupovat
    • Home
    • Vůně Dámské parfémy
    • Legendární parfém: Opium

    Legendární parfém: Opium

    admin | 22 března, 2015 |

    Opium bylo až donedávna takovou stálicí, které už jsme si v parfumeriích ani nevšímali. Před několika lety to změnila jeho nová verze a také parfém Belle d’Opium, modernizované lákadlo pro současný trh. Původní Opium už bylo opravdu jen takovou kulisou, i když mělo své věrné příznivkyně.

    Tajemná historie parfému YSL Opium

    V době, kdy vzniklo, však způsobilo poprask. Yves Saint Laurent jej uvedl s náležitou pompou, především ve Spojených státech, kde byla vůně představena v roce 1978 (rok po uvedení v Evropě) na opulentní party pořádané na lodi vyzdobené v orientálním stylu. Dnes by nás to neudivilo, ale tehdy to byla marketingová revoluce, která změnila podobu propagace parfémů. Mimochodem, právě Opium bylo prvním Saint Laurentovým parfémem uvedeným na obou kontinentech.

    Původní YSL Opium

    Původní YSL Opium z roku 1977 (zdroj: bit.ly/1IxmJvG)

    Složení:Hlava: koriandr, švestka, citrusy, mandarinka, pepř, jasmín, hřebíčekSrdce: karafiát, santalové dřevo, pačuli, skořice, broskev, růžeZáklad: santalové dřevo, opoponax, pižma, kokos, vanilka, vetiver, kadidlo, cedr, myrha

    Opium – takové drogové jméno!

    Po úspěšném uvedení už to tak nevypadalo, ale pravda je, že zrod Opia byl mimořádně komplikovaný a těžký. U Saint Laurenta o něm začali přemýšlet už v roce 1972. Tehdy se orientální parfémy moc nenosily, ale Yves poznal, že o ně ženy pomalu zase začínají mít zájem. Sám miloval vše orientální. Po jedné cestě do Číny a Japonska začal pracovat s designérem Pierrem Dinandem na flakónu pro parfém, který měl tehdy ještě pracovní název Ichi.

    Tradiční japonská nádoba inro

    Tradiční japonská nádoba inro (zdroj: bit.ly/1EIzQWg)

    Dinand se inspiroval krabičkou inro, ve které si samurajové nosili léčivé přípravky a opium na zmírnění bolesti v případě zranění. Jakmile Saint Laurent návrh spatřil, hned inro poznal a napadlo ho, že Opium je skvělý název pro opojný orientální parfém. Když se o tom však dozvědělo vedení společnosti Charles of the Ritz, americké firmy, která vlastnila práva na parfémy pod značkou Yves Saint Laurent, obešla ho hrůza. Takové drogové jméno!

    Yves Saint Laurent Opium 2009

    Yves Saint Laurent Opium 2009

    Parfém Opium se měl původně prodávat ve skleněné lahvičce zasazené ve dřevěném obalu, lakovaném čínským lakem. Protože by to však bylo neúnosně drahé, designéři použili na obal plast s lesklým povrchem. Yves byl tehdy nemocný, a když se vrátil a spatřil nový obal, obešla hrůza pro změnu jeho. Dokonce hrozil, že se parfému zřekne. Vztahy mezi francouzskou a americkou stranou byly napjaté na nejvyšší míru a chvíli trvalo, než se podařilo domluvit kompromis.

    Yves navrhl několik změn, z nichž některé byly akceptovány. Vybral také samotný parfém z několika posledních vzorků, které dodala parfumérská společnost Roure; Opium v ní vzniklo jako týmový produkt, dokončovací práce měl ovšem na starosti Jean-Louis Sieuzac, který je také uváděn jako autor Opia.

    V čem se skrývá tajemství parfému Opium?

    Přitažlivost parfému tkví v kombinaci kořeněných květin (karafiáty, růže, skořice, hřebíček), specifického svěžího tónu citrusů a ovoce a orientálního základu s vanilkou, pačuli, různými pryskyřicemi, dřevy a mošusem. Neobvyklá byla také koncentrace: Francouzky byly totiž zvyklé na slabší vůně, kterými se několikrát denně převoněly, ale Američanky chtěly silnější parfém, kterým se navoněly ráno a vydržel jim celý den. Toaletní voda Opium proto obsahovala 19 % vonných složek oproti obvyklým 4-6 procentům a čistý parfém dokonce 30 %. Ze silné vůně byly nakonec nadšené i francouzské zákaznice.

    Belle d`Opium Yves Saint Laurent (zdroj: bit.ly/1KPtLJC)
    Black Opium 2014
    Opium Collector’s Edition 2013 (zdroj: bit.ly/1KjVZOM)

    Opium Fleur de Shanghai 2005 (zdroj: bit.ly/1MhriYY)
    Yves Saint Laurent Opium Vapeurs de Parfume

    Neobvyklá byla i vysoká cena Opia, 30 ml čistého parfému se prodávalo za 100 dolarů, což odpovídá dnešním 400 dolarů! Úspěch byl ovšem neuvěřitelný: Opium mizelo z regálů jako divé, přestože ze začátku se prodával jen čistý parfém, toaletní voda až později. Došlo dokonce ke krádežím celých nákladních aut, která převážela zásoby parfému do obchodů. Americký obchodní dům Bloomingdale’s natolik toužil být první, kdo bude prodávat Opium za oceánem, že začal tajně kupovat evropské zásoby ještě před oficiálním uvedením, drogy nedrogy.

    opium

    Button

    Co na něj říkáte? Podlehli jste již jeho orientálnímu kouzlu? Jestli máte Opium na své parfémové poličce, nejlépe ještě to původní, navoňte se, ucítíte celou jeho tajemnou historii…

    Zdroj úvodní fotografie: bit.ly/1xuPAt8

    Populární články

    Valentýnské tradice a rituály spojené s vůněmi

    Odemkněte svět relaxace s koupelovými solemi Kneipp

    Poodhalte s námi tajemství korejské krásy

    2014 - 2025 © elnino parfum, s.r.o.
      • No translations available for this page
        Cookies & GDPR
        Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
        Funkční Vždy aktivní
        Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
        Předvolby
        Technické úložiště nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány účastníkem nebo uživatelem.
        Statistički
        The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
        Marketing
        Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
        Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
        Upravit
        {title} {title} {title}