Značka Etro rozhodně není retro!

| 8.6.2015 | A - G, Dámské parfémy, Novinky, Pánské parfémy, Parfémy, Značky od A-Z | 4 Komentáře

Již jste se někdy setkali s parfémy značky Etro? Kvalitní ingredience, rodinný přístup a vlastní smysl pro krásu a design, to vše a mnohem více stálo za vznikem této netradiční niche značky. Poznejte decentní, křišťálově čisté vůně s nádechem exotiky.

Osobitý styl plný pestrých barev

Italská značka Etro dostala své jméno podle svého zakladatele Gerolama Etra. Ten ji založil v roce 1968 a začal nabízet látky, módu a doplňky. Pro značku Etro je typická etnická inspirace – jen se podívejte na některou její přehlídku: uvidíte brokáty, vlající šaty a kaftany, třásně, peříčka a pestré vzory ze všech koutů světa. Firma vlastní velkou sbírku textilií z mnoha zemí a mnoha historických období, například 150 vzácných šál s kašmírovými vzory z 19. století.

Módní kolekce značky Etro

Módní kolekce značky Etro (citováno dne 8.6. 2015, zdroj: bit.ly/1ME6D23)

Z těchto sbírek čerpá Etro dodnes. Firma je stále v majetku rodiny Etrových, módní kolekce v současnosti navrhuje Veronica Etrová, dcera zakladatele. Zdědila po otci lásku k cestování i k umění a obojí se odráží v její práci. Z módních doplňků jsou asi nejznámější šátky Etro.

Vůně s nádechem exotiky

První parfémy se v nabídce společnosti objevily v roce 1989. Byla to celá kolekce toaletních vod nejrůznějšího složení: citrusový Lemon Sorbet, dřevitě chyprový Palais Jamais, kožená Gomma nebo sladká orientální Ambra. Protože měla úspěch, produkuje Etro parfémy dodnes. Jistě není překvapením, že jsou převážně inspirované exotickými končinami či ingrediencemi.

Mezi ty novější patří například Rajasthan v krásném flakónu s potiskem tradičního kašmírového vzoru a orientálně květinovým složením inspirovaným krásami Indie. V roce 1997 všichni parfémoví fajnšmekři toužili po novince Shaal Nur, pojmenované prý po indické princezně a umíchané z citrusů, kadidla, vetiveru, koriandru, opopanaxu a aromatických bylin.

Klasická i moderní vůně Patchouly

Abych se dostala do správné exotické nálady pro tento článek, otevřela jsem si k prohlížení módních kolekcí Etra vzorek jedné z vůní z první série: Patchouly. Jak název napovídá, jejím základem je pačuli, ingredience, bez které se žádný parfumér neobejde. Je to oblíbený fixátor, tj. složka, která se dává do základu parfému a pomáhá stabilizovat jeho vůni, aby dlouho vydržela, ale je oblíbená i pro své aroma, důležité pro moderní chyprové vůně. Kombinuje se obvykle s ovocem nebo květinami. Výrazně pačuliové vůně, v nichž složka hraje hlavní roli, najdeme spíš v niche nabídce.

Etro Patchouly

Etro Patchouly

Složení:
Hlava: bergamot, pomeranč, artemisia
Srdce: santalové dřevo, růže, pelargónie
Základ: vanilka, pižmo, ambra, pačuli, cypřiš, máta

Patchouly je chytře sestavená tak, aby všechny ostatní složky zdůrazňovaly některou tvář pačuli. Ta je, jak už víte, sama směsicí dřevitých, zemitých a bylinných tónů. V Patchouly je tedy pelyněk, který zdůrazňuje bylinnou tvář, a také máta, která podtrhuje pronikavě „větrový“ podtón pačuli. Nelekněte se ho, až si vůni nastříkáte, má totiž ze začátku razanci kafrové masti. Po rozvonění se objeví jemnější dřevité tóny spolu s cypřiškem a santalem a náznak hebce sladké ambry.

Patchouly

Vzorek vůně Patchouly

Parfumér si s Patchouly dal opravdu práci, pokud máte rádi dřevité a zemité vůně, tahle vás bude bavit hodně dlouho, od mátového startu po teple orientální konec. Je klasická i moderní zároveň, navzdory svému věku příliš nezestárla. Hodí se pro muže i ženy a myslím, že nejlepší bude teď na jaře a také na podzim.

[Celkem: 0    Průměr: 0/5]
Share This