admin | 15 února, 2023 |
Svět parfémů a svět módy mají něco společného – trendy přicházejí a odcházejí, značky neustále přicházejí s novými vůněmi, starší modely upadají v zapomnění a nové obsazují jejich pozice. V obou případech však existuje nadčasová klasika, která zákazníky uchvátila natolik, že výrobce ani nenapadne schovat ji do šuplíku zapomnění.
Taková díla zanechala světu parfémů i druhá polovina předchozího století. Pravdou je, že uspěly spíše mužské vůně, zřejmě pánové nejsou tak náchylní ke zkoušení novinek jako jejich něžnější polovičky. Takže pokud máte chuť na klasický vonný koncert, ponořte se do některé z následujících vůní.
Nejstarším kouskem v našem výběru je toaletní voda pro muže Aramis for Men z roku 1966. Je určena pro muže, kteří mají rádi klasiku a návrat k tradicím a zdá se, že dodnes je takových mužů dost. Vonná kompozice je založena na mimořádně silných a mužných tónech s velmi intenzivním aroma kůže. Populární je především v USA.
Už dva roky po této toaletce spatřila světlo světa španělská kolínská voda Antonio Puig Agua Brava. Energická mužná vůně osloví uživatele s aktivním životním stylem. V rafinované dřevitě mechové kolínské vodě se mísí akordy svěží zeleně, vzácného dřeva a erotizujícího pižma. I v našich končinách se drží na výsluní již od 70. let, kdy se sem dostala.
Svou výjimečností se prosadila také pánská vůně Azzaro Pour Homme. Zrodila se v roce 1978 a za jejím vznikem stála zcela nová technika kombinace 320 rozmanitých ingrediencí, z nichž více než polovina byla přírodního původu. Je to kouzelný koktejl svěžích, anýzových, aromatických a dřevitých tónů – dokonalá harmonie kultivované mužnosti.
I cenově dostupné vůně mohou být nadčasové. Dokazuje to toaletní voda pro ženy Gloria Vanderbilt Vanderbilt z roku 1982. Ta se nejen drží na trhu již přes 40 let, ale v roce 1983 se stala i vůní roku oceněnou cenou FIFI. A jaká je? Klasická, orientální a mimořádně ženská.
Osmdesátky však přály i luxusním parfémům. Před 40 lety vypustila na trh svůj první vonný doplněk značka Amouage. Gold pour Femme v luxusním zlatém flakonu nabízí intenzivní květinovou vůni obohacenou o orientální složky jako jsou ambra, cedrové a santalové dřevo. Jedinečnost parfému podtrhují tóny ambry a kadidla.
Své hvězdy má také poslední dekáda minulého tisíciletí. A Burberry se může pochlubit hned hvězdným párem toaletní vody Burberry For Men a parfémované vody Burberry for Women. Dvojice byla představena v roce 1995. Pánská toaletka je dřevitá aromatická vůně, která podtrhne vaši silnou a mužnou stránku, dámský parfém propojuje šťavnaté akordy ovoce, hřejivou vůni dřeva i omamné květinové tóny.
Stejné období dalo světu kolínskou vodu pro ženy Bill Blass Nude je z květinově-aldehydové rodiny vůní. Aldehydy jsou syntetické látky, které zvýrazňují a propojují vůně. Přinášejí pocit mýdlové čistoty a mohou být laděny do květinových, citrusových, zelených i dalších tónů. Průkopníkem aldehydových vůní je slavný parfém Chanel No.5.